8 leggyakoribb téma

Miért is fogyasszunk cukordinnyét?

563
HOZZÁSZÓLÁS:

A cukordinnyében (a sárgadinnye egyik változata) talán nincs annyi vitamin és ásványi anyag, mint a sárgadinnyében, de még mindig magas volumenű ételnek tekinthető, mely egy súlycsökkentő program szempontjából egyszerre lehet tápláló és hasznos!

Az összes dinnyefélét magas volumenű ételnek tekinthetjük, vagyis rengeteg jó dolgot kaphatunk igen kevés kalóriáért cserébe!

Együnk cukordinnyét, hogy féken tartsuk étvágyunkat!

Barbara Rolls (PhD doktor) a pennsylvaniai egyetem táplálkozástudományi kutatója rengeteg vizsgálatot végzett az étvágy és az étvágyellenőrzés terén. Rolls számos vizsgálatban azt találta, hogy az emberek alapjában véve napi kb. 1,4 kg-nyi ételt esznek, függetlenül attól, hogy az étel magas vagy alacsony kalóriatartalmú-e. Körülbelül 1,4 kg után az emberek abbahagyták az evést. Majdnem ugyanannyi ételt ettek (súlyra nézve), legyen az görögdinnye (magas volumenű) vagy sajttorta (alacsony volumenű).

Ami a legfontosabb: az alacsony kalóriatartalmú ételek után az alanyok ugyanolyan telítettnek érezték magukat, mint a kalóriában gazdag ételek után! Lényeges tehát, hogy a magas volumenű, alacsony kalóriájú ételek, amelyekben sok víz és rost is van, a súlykontroll programban “jó barátaink”!

A cukordinnye valóban magas volumenű étel! ⇒ Egy nagy dinnye felében csak 277 kalória van, sokkal kevesebb, mint a legtöbb desszertben, és sokkal több, mint amit az ember egy ültő helyében meg tud enni.

A dinnyének körülbelül 90%-a víz. De ahogy Dr. Rolls több tanulmányában is bebizonyította, a dinnyében levő víz sokkal jobban eltelít bennünket, mintha meginnánk 1-2 pohár vizet!

A cukordinnye fogyasztása nem csupán alacsony kalóriatartalma miatt lehet jótékony hatású!

Kálium és A-vitamin szempontjából igazi “nehézbombázó”! Egy kis csésze, kockára vágott dinnyében 404 mg kálium van, nem beszélve a kisebb mennyiségű kalciumról és a kb. 11 mg B2-vitaminról)!

Rengeteg tanulmány bebizonyította, hogy azoknál, akik káliumban gazdag ételeket fogyasztanak, kisebb az esélyük a szívbetegségek és a szélütés kialakulására. A kálium az egészséges vérnyomás alapfeltétele is.

Legújabb vizsgálatok szerint a rendszeres káliumfogyasztóknak alacsonyabb a vérnyomásuk, mint azoknak, akik nem vesznek magukhoz rendszeresen káliumot. Egy nemrég megjelent, 13 tanulmányt áttekintő cikk a kálium vérnyomásra gyakorolt hatását elemezte, és a kutatók rájöttek, hogy azok a résztvevők, akik napi 2340 mg káliumot vittek be a szervezetükbe (ételekből, étrend-kiegészítőkből vagy mindkettőből), a magas vérnyomás kialakulásának kockázatát sikerült 25%-kal lejjebb vinniük.

A kálium másik lehetséges jótékony hatása az, hogy megvédhet a szélütés ellen. Egy tanulmány szerint ha a magas vérnyomással küszködök naponta fogyasztanak káliumban gazdag ételeket (amilyen a füge is), akkor 40%-kai csökken a halálos szélütés esélye.

Cukordinnyéből kiváló gyümölcslé készíthető!

A sárgadinnyéhez és a görögdinnyéhez hasonlóan kombinálható más dinnyefélékkel és szénsavas ásványvízzel, így csodás nyári hűsítő italt kapunk – Adjunk hozzá egy kis gyömbért és mentát!

563
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Friss HOZZÁSZÓLÁSOK

78
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]