8 leggyakoribb téma

Kivi – Gyümölcs a “világ végéről”

556
HOZZÁSZÓLÁS:

Új-Zéland északi szigetén, a Plenty-öbölben a kivinek monumentális emlékművet emeltek. Ennek a vidéknek a hatalmas kiviültetvényeiről indult el ez a gyümölcs világhódító útjára.

Bár a kínai egres már 1906 után elkerült Új-Zélandra, egészen a 60-as évek közepéig tartott, amíg az itteni kivi madárról elnevezett vitaminbombát a farmerek nagyban kezdték termelni. Időközben a kivi új-zélandi monopóliuma megszűnt, így kevésbé számított egzotikus kincsnek a gyümölcspiacokon.

A kivi jótékony hatásai:

  • Megelőzi a fertőzéseket,
  • erősíti az immunrendszert,
  • gyorsítja az anyagcserét,
  • csökkenti a fogínyvérzést és fogínysorvadást,
  • serkenti az izmok, főleg a szívizom működését,
  • erősíti az erek falát és a kötőszövetet.

Egyszerűen a héjából:

Aki nem akarja az étkezések közé beiktatott gyümölcsöt a barna héjból kikanalazni, az hámozza meg éles késsel, és vágja fel a gyümölcsöt szeletekre.

Minden egyes kivigyümölcsöt tapintsunk meg vásárláskor, a túl puhákat ne vegyük meg ⇔ A túl kemények viszont még éretlenek, kevés levük van és nem édesek…

A közepesen tömött gyümölcsöket válasszuk ki! Gyakran árusítják leszállított áron is, tapintsuk meg ilyenkor is, mert a gyümölcs gyorsabban romlik, mint azt gondolnánk!

Ideális gyümölcs a munkahelyen:

  • Reggelente vigyünk néhány kivit magunkkal, és biztosak lehetünk abban, hogy elegendő mennyiségű magnézium és C-vitamin van nálunk a munka szünetére, illetve az idegesítő helyzetekre – Nem kell más, csak kettévágni a kivit, és a belsejét kikanalazni!
  • Naponta egy kivi egyszerűen kötelező, nemcsak a menedzsereket és a politikusokat érik stresszhatások, hanem a háziasszonyokat, anyákat, gyermekeket, egyetemi hallgatókat és mindenki mást is!
  • Különösen a hűvös és nedves hónapokban, szeptembertől áprilisig fontos a kivi a fenyegető megfázások, a köhögéssel, náthával, rekedtséggel járó felső légúti fertőzések megelőzésére!
  • Sportokhoz és fitneszhez ideális energiaforrás! Jóllehet a kiviben lévő C-vitamin nem jelent közvetlen erőforrást, mégis az anyagcsere-folyamatokban az energia felszabadulásához szükség van C-vitaminra is – Főleg az izommunkát és a szív működését segíti.
  • Akinek a kötőszöveti gyengeség gyakori problémát jelent, például a bokája sokszor kificamodik vagy megrándul, akkor a kivi magas C-vitamin-tartalmával segítheti az ízületi kötőszövet megerősítését!

Feldolgozása:

A kivit lehet frissen fogyasztani, de felhasználhatjuk gyümölcssalátához, desszerthez, süteményekhez. Nyersen a kettévágott kivit csak ki kell kanalazni a héjából, egyébként hámozzuk meg, és vágjuk karikára.

Az ínyenc konyhák egészen különleges krémekbe, sőt pezsgőként is ajánlják, ilyenkor azonban nem is látszik a gyümölcs, amelynek világító zöld színe és rajzossága egyébként a terített asztal ékessége.

A kivivel szépen díszíthetünk különféle ételeket, gyümölcstálakat! Müzlik ízletes kiegészítője is lehet , a tortában is finom, és különféle kevert italoknak ugyancsak kedvelt alkotórésze.

556
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Friss HOZZÁSZÓLÁSOK

78

Kapcsolódók |

Hasonló cikkek, témák
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]