8 leggyakoribb téma

Mikor célszerű gyümölcsöt fogyasztani egy nap során?

607
HOZZÁSZÓLÁS:

Mindenki számára ismerős lehet az a megállapítás, mely szerint a gyümölcsök telis-tele vannak értékes tápanyagokkal (pl.: vitaminokkal, ásványi anyagokkal stb.) Az egészség tartós megőrzéséhez a gyümölcsök fogyasztása alapvető: naponta nagyjából 0,5kg-ra van szükség, három adagban. Azt, hogy éppen melyik napszakban fogyasztjuk, az igazából személyfüggő.

Az alábbi felsorolás ideális praktikákat tartalmaz a napi gyümölcsfogyasztáshoz: (A felsorolás tájékoztató jellegű, tapasztalatok alapján készült)

1. Minden reggel gyümölcs

Pirítós almával, briós mellé banán, zabpehely áfonyával, tejberizshez eper, sajt körtével, joghurthoz sárgadinnye – íme, néhány kitűnő párosítás. Minden napot indítsunk gyümölcscsel, amely az egyik  lehető legegészségesebb reggeli táplálék.

2. Tízóraira narancs

Aki reggeli és ebéd között is szeret bekapni valamit, az válassza a citrusféléket. Aki szereti a változatosságot, egyen mindennap másfélét, pl.: vérnarancsot (melynek a kifacsart leve is kitűnő), mandarint, rózsaszín vagy sárga belű grépfrútot

3. Gyümölcs vacsorára

A ‘British Journal of Nutrition’ című angol táplálkozás-élettani szaklap egy hongkongi vizsgálat eredményeire hivatkozva az alábbi 10 gyümölcsöt tartja antioxidáns hatásuk szempontjából a legegészségesebbnek: földieper, citrom, szilva, narancs, kivi, grépfrút, datolyaszilva, alma (főleg a zöld), mandarin, mangó. A fekete és vörös ribiszkének, csipkebogyónak, málnának, avokádónak, baracknak is igen magas a C-vitamin, ásványi anyag és antioxidáns tartalma.

Általánosságban igaz, hogy minél sötétebb színű egy gyümölcs, annál több antioxidánst tartalmaz. Ha azt szeretnénk, hogy többféle jótékony hatású fitovegyület védje egészségünket, érdemes egy tál, körülbelül 250g gyümölcssalátát elfogyasztani ebéd után desszertként, vagy vacsorára, akár mindennap.
Körülbelül 1 hétig a felvágott, darabolt gyümölcsök is megőrzik a bennük lévő C-vitamin, karotinok és más fitotápanyagok nagy részét, feltéve, ha zárt edényben tároljuk őket.

4. ‘Fagyi-banán’

A banán lefagyasztva kitűnő nyalánkság, jobb, mint egy pálcás jégkrém. Mélyhűtés előtt csak akkor kell meghámozni, ha már nagyon megbarnult a héja amíg sárga vagy csak foltos, egészben is mehet a fagyasztóba, a fogyasztás előtt hámozzuk meg. Uzsonnára remek!

5. Natúr gyümölcslé mindennap

A dobozos gyümölcslék többsége tele van cukorral, édesítővel és tartósító adalékokkal, a biogyümölcsleveket viszont igen borsos áron kínálják. Pedig az otthon facsart narancslénél kevés finomabb és egészségesebb ital létezik! Szakemberek szerint a nagy mennyiségű antioxidáns hatású polifenolt tartalmazó kék szőlő ital különösen egészséges. – Természetesen a nap során egyáltalán nem szükséges teleinnunk magunkat gyümölcslevekkel: mondjuk 1 pohár délelőtt, 1 pohár délután tökéletesen megfelel a célnak!

607
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Friss HOZZÁSZÓLÁSOK

123
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]